Prenatale yoga – hints en hoogtepunten

ByIvan Martin

Jan 31, 2021

De originele yogales werd gestart in de westelijke staten van de VS door B.K.S. Iyengar in 1969. Het concentreert zich op het gebruik van de “Iyengar riem” genaamd de “Iyengar vina”. Het stelt studenten in staat om in hun eigen tempo te gaan zonder veel instructie van een instructeur. Sommige mensen zeggen dat het leuker is dan yoga!

Geitenyoga is vergelijkbaar met de klassieke yogales met een paar variaties. Het enige echte verschil – deelnemers cruisen op hun buik en raken de Neerwaartse – Honden- en Tafelbladposities helemaal alleen terwijl dwerggeiten en Nigeriaanse dwerggeiten lui op hun rug liggen. De hoogtepunten van deze yogastijl voor mij zijn de diepe meditatieve ademhaling, zacht strekken en de focus op het lichaam en de ademhaling. Ik waardeer vooral de diepe ademhaling, waardoor ik me meer bewust ben van mijn ademhaling, het besef dat ik te veel lucht inneem en mijn ademhaling kan corrigeren.

De derde stijl die ik zou willen noemen, is prenatale yoga. Dit leer ik in ons wellnesscentrum in Pacific Palisades, Californië. Prenatale yoga heeft een aantal grote voordelen voor aanstaande moeders. Ik vind het vooral leuk omdat het de aanstaande moeder helpt haar mentale en fysieke fitheid te ontwikkelen tijdens haar zwangerschap.

De laatste stijl die ik wil benadrukken, is Restorative yoga. Herstellende yoga richt zich op het verbinden van geest, lichaam en ziel. De hoekstenen van dit soort yoga zijn hoeladansen, natuurmuziek, diepe ademhaling, bloesems en gebed. Veel vrouwen vinden herstellende yoga buitengewoon grondend, waardoor ze de spanningen en angsten van de dag kunnen loslaten. Dit zijn enkele van de hoogtepunten voor mij wanneer ik deelneem aan een yogales, en ik moedig je aan om een aantal van de bovengenoemde kwaliteiten uit te proberen terwijl je je yogaroutine gemakkelijker maakt.

Kortom, de keuze van yogales moet persoonlijk en individueel zijn. Ik moedig u echter aan om na te denken over de gezondheidsvoordelen die aan elk ervan zijn verbonden. Zoals met al het andere, verzoek ik u dringend om een prenatale yogales te bekijken in het gebied waar u woont en uw plaatselijke wellnesscentrum zoals Hot Yoga & Beauty Studio Westland te bezoeken voor meer informatie. Ik moedig je ook aan om te overwegen om lid te worden van een yogastudio waar je je op je gemak voelt. Zoals met al het andere, hebben ze allemaal voor- en nadelen, dus u moet ze zorgvuldig onderzoeken om erachter te komen welke geschikt is voor u en uw gezin!

Ik hoop dat dit artikel je een aantal goede hoogtepunten heeft gegeven om over na te denken als het om yoga gaat. Yoga kan een krachtig effect hebben op uw gezondheid en welzijn, en ongeacht welke klas u kiest … u zult veel waardevolle levensvaardigheden opdoen. Dus ga je gang en maak die reservering … het is het waard! En als je toch bezig bent, laat het me weten als er een yogastudio bij jou in de buurt is die baat zou hebben bij een paar lessen met een prenatale focus. Je weet maar nooit – het is misschien wel het ticket om je hele yoga-ervaring een vliegende start te geven en je op weg te helpen in de juiste (herstellende) richting!

Ga voor meer informatie naar https://www.hybs.nl/